MÜHENDİSLER İNŞAAT, 2007 yılında, SABANCI HOLDİNG’e bağlı TEMSA OTOMOTİV’deki profesyonel görevinden ayrılarak konut sektörüne atılan, bu tarihten sonra yönetim sorumluluğunu tamamen kendisi üstlenmekle birlikte, dönemin finansal ihtiyaçları doğrultusunda, bizzat kurucusu olduğu değişik şirket ve ortaklık yapıları çerçevesinde konut sektöründe faaliyet gösteren Uğraş ÇİFTÇİ tarafından kurulmuştur.

Uğraş ÇİFTÇİ; 2001 krizinde, çok ciddi kriz yönetim deneyimleri yaşamış bir büyük uluslararası şirkette çalışmış olmak sayesinde elde ettiği deneyimleri, 2007 sonrasında kurduğu kendi şirketlerinde kullanarak avantaja çevirmiş, bu sayede; 2008 yılındaki inşaat sektörü krizini, daha sonra 2009 dünya krizini, avantaja dönüştürmeyi başarmıştır.

Kendisi bir makina mühendisi olan ve yönetim organizasyon yüksek lisansı eğitimine sahibi olan Uğraş ÇİFTÇİ, makina ve endüstri mühendisliği bakış açısını konut işine uygulamak suretiyle özgün bir ticari tarz üretmeyi başarmıştır.

Bu bakış açısının teknik alandaki özünü; proje uygulama alanlarını klasik bir arsa değil adeta sınai imalat bandı olarak görmek, modern sınai proje yönetim tekniklerini konut alanına uygulamak oluşturmaktadır. Bu sayede; üretilen projelerde gerek teslim süreleri, gerekse ürün kalitesi anlamında haklı bir üne kavuşulmuştur.

Yapılan çalışmalarda, fark yaratan sosyal özün esasını ise, üretilen projelerde kadın ve çocuk odaklı düşünmek, butik üretimler yapmak, müşteri kavramı yerine komşu kavramını koymak ve onarı uzun süreli iş ortakları olarak görmek, yapılan satışlarda komşu seçme titizliğiyle hareket etmek, satış sonrasında, yasal sürelerin de ötesine geçerek teslim edilen ürünün arkasında durmak, ilk üretilen konut projesindeki ilk müşteri ile bile sosyal bağları korumak, temel atma törenlerinden başlayarak, teslim öncesi ve teslim sonrasında düzenlenen sosyal etkinliklerle komşuların tanışma ve kaynaşma ihtiyaçlarını sağlamak, empatik bir organizasyon yapısı oluşturarak, yaşanan sorunlarda kendisini tercih etmiş tüketicinin gözüyle bakabilmek, mimari projeleri bizzat oluşturmak, site ve toplu yönetim planlarını toplu yaşam anayasası olarak algılayıp her projeye özel ve titizlikle yazmak oluşturmuştur.

Yaptığı işlerde görev üstlenecek personeli, mal ve hizmet sağlayıcılarını, aileye bir fert seçer gibi seçen MÜHENDİSLER İNŞAAT, bu unsurları paydaşı olarak görmüş, onların kazançlarını ve mesleki tatminlerini artırarak, bu psikolojik ortamın örgütsel bağlılığa ve klasik anlamda “müşteri memnuniyeti”ne dönüşmesini sağlamıştır.

Kendisini genel anlamda “inşaatçı” değil, dar anlamda “konutçu” olarak tanımlayan MÜHENDİSLER İNŞAAT, “konutçuluğu”, bir mühendislik uygulama alanı olan inşaat sektörünün, son tüketicisi ticari yada sınai sektör oyuncuları değil; anneler, babalar ve çocuklardan oluşan aile sosyal biriminin yaşam alanlarını üretmek olarak tanımlamaktadır.

“En iyi reklam, müşteri memnuniyetidir” prensibinden hareket eden MÜHENDİSLER İNŞAAT, uzun yıllar, özellikle ve tercihli olarak hormonlu büyümeye yol açabilecek ticari reklamlardan uzak durmuş, kaynaklarını ürün ve süreç kalitesine aktarmış ve çekirdek portföyünü bu şekilde oluşturmuştur.